martes, 27 de abril de 2010

Alumnes amb conductes antisocials


El consentiment d'aprendre, abans era automàtic. Actualment, els alumnes no senten l'obligació d'aprendre, aleshores, no és automàtic. El saber s'ha diversificat, ja no es propi de la figura del professor.

Per potenciar aquest automatisme entre els alumnes, és important també ensenyar els beneficis i conseqüències de l'aprenentatge dels diversos continguts. A més a més, d'explicar i sobretot aplicar la seva utilitat en la vida quotidiana. S'ha de fer entendre a l'alumnat, que una bona formació, dóna més possibilitats en el món laboral i més tenint en compte els temps que passem.

Els docents tenim l'obligació, per poder aconseguir una bona educació i un aprenentatge óptim, preparar materials motivadors i com he dit abans, comentar la seva aplicació: en el seu currículum, en la vida quotidiana i en el creixement personal.

En els adolescents, funciona l'estratègia d'establir acords, encara que la figura docent es vegi perjudicada en la seva autoritat. Cal dir, que no és tan fàcil arribar a un pacte on s'aconsegueixi al 100% l'objectiu d'aprendre.

Amb aquest tipus d'alumnat, amb conductes antisocials, no simplement els hi hem d'aplicar unes pautes de correcció i motivar-los a aprendre, sinó que també és important i primordial, abans d'aplicar estratègies, esbrinar el motiu o motius d'aquests conductes antisocials o disruptives. Portar a terme una comprensió de la situació i conducta e intentar aportar solucions també en aquest aspecte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario