martes, 4 de mayo de 2010

Resolució de conflictes


La resolució de conflictes dintre de la mateixa aula, ajuda als alumnes a obtenir un coneixement a través de les diverses relacions interpersonals. Per això, és important afavorir l'aprenentatge cooperatiu entre iguals i entre altres docents, per enriquir l'aprenentatge dels alumnes.

Amb la resolució de conflictes, els alumnes no sols adquireixen conceptes intel·lectuals, sinó que també aprenen aspectes afectius de la persona, l'empatia. És a dir, a través de la resolució del conflicte hipotètic que el professor planteja, l'alumne pot reconèixer e interpretar millor, els estat d'ànims dels seus companys i per tant, millorar les seves relacions interpersonals.

És veritat, que sempre resulta ser més fàcil, resoldre els problemes dels altes que els propis, per això, a les aules es plantegen casos hipotètics però en els que es poden veure reflectits.

El que m'ha agradat d'aquesta iniciativa, és la figura de mediador. Uns quants alumnes representaven el rol de mediador, amb el qual reflexionen sobre el conflicte i també sobre els sentiments que desencadena.

Una frase que s'ha anomenat al vídeo i que reflecteix la comprensió de la resolució dels conflictes, és la següent:

"Els conflictes es viuen de forma diferent, perque es veuen de forma diferent."


Finalment, comentar que la preocupació que es tenia de l'aplicació d'aquesta iniciativa dintre les aules ordinàries, era que portar a terme aquesta estratègia restaria temps de les matèries curriculars. Crec i també s'ha pogut observar, que en qualsevol activitat que es realitzi, sempre intervenen les relacions interpersonals i per tant, sempre poden sorgir petits conflictes. No crec que l'aplicació d'aquesta estratègia educativa resti temps, al contrari, beneficia l'aprenentatge i comprensió de l'alumne i sobretot la cooperació amb els altres. Hem de fer l'esforç d'aprofitar quelcom situació en les matèries curriculars per aplicar aquest coneixement i habilitats interpersonals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario