miércoles, 10 de marzo de 2010

L'època de la decadència en la lectura


En la societat actual, no s'afavoreix a l'entreteniment a través de la lectura. Molts nens i adolescents, inclús adults, no tenen com opció d'entreteniment en el seu temps lliure, llegir algun llibre o alguna revista més científica/educativa. Simplement es llegeixen els llibres obligatòris que es demanen en les institucions educatives per a cada materia. Clar, potser alguns dels llibres exigits, no resulten ser estimulants ni motivadors, per això, el nostre deure és el d'informar de la varietat de registres i temàtiques que els alumnes es poden trobar.

La tasca dels professors i també, sobretot la tasca dels pares, és la d'intentar estimular la lectura i crear un ambient afavoridor. Si aconseguim potenciar la lectura, els beneficis per al propi alumne, resulten ser molt productius per al seu procés d'aprenentatge. I ja no sols, per a millorar el seu procés d'aprenentatge, sinó que també milloraria la seva riquesa cultural/intel·lectual.

Per això, els propis pares han de ser els referents dels seus fills, compartin estones de lectura e intentar disminuir els jocs multimèdia, els quals no potencien ni la creativitat, ni la reflexió.

Els professors hauriem d'informar als pares de la importància de llegir, sobretot per aquells alumnes amb dificultats d'aprenentatge que podrien millorar considerablement.

Per acabar, m'agradaria comentar que les noves tecnologies, tampoc afavoreixen en el procés lector, ni escriptor, ja que la manera abreviada i transformada d'expressar-se i d'escriure's, no és la correcta ortogràficament. Per tant, s'estan interioritzant unes "normes ortogràfiques" que dificulten el procés d'aprenentatge.

1 comentario:

  1. Difícil qüestió de debat...

    Crec que serà imparable la irrupció dels mitjans digitals de lectura i, per tant, la transformació d´aquest procés.

    Bon comentari.

    Professor.

    ResponderEliminar