miércoles, 10 de marzo de 2010

Tutoria entre iguals



Avui hem vist un vídeo d'una institució escolar, que porta a terme la tècnica de tutoria entre iguals. No explicaré de que es tracta, simplement comentaré el que m'ha sorprés.



El que m'ha semblat bona idea, és la opció de "vendre el producte". Ara mateix, si ho esteu llegint, no sabreu a que m'estic referint, però tranquils...
El titular "vendre el producte", fa referència a l'exposició dels beneficis i del sentit sobre l'aprenentatge d'una activitat. És a dir, si cada vegada que un professor, abans d'iniciar la classe, explica i dóna arguments aplicables (aplicables a les situacions qüotidianes de la vida) sobre l'activitat que vol realitzar, els alumnes mostraràn una major predisposició e interès per involucrar-se.

I bé, m'ha soptat aquesta idea, perque crec que en la pràctica docent no s'esta exercint la "venta del producte". Simplement, es prioritza en els resultats i en l'acumulació de coneixements, i seria convenient que en totes les matèries, els professors fossin més racionals i pràctics.


Finalment, la proposta d'implicar als pares en la tècnica, també m'ha semblat interessant. Interessant perque d'aquesta manera, són conscients del procés d'aprenentatge dels seus fills i també de les seves possibles dificultats (aplicació de recursos).

1 comentario:

  1. El què comentes, de fet, és una de les bases del model constructivista del procés d´e/a: l´explicitació inicial dels objectius, finalitats, avaluació...

    Celebro que ho vegis positiu.

    Professor.

    ResponderEliminar