martes, 2 de marzo de 2010

L'ou o la gallina?



Sí, tal com indica el titular: L'ou o la gallina? quina és primer. Doncs sembla ser que en l'àmbit educatiu hi ha varis apectes que tampoc tenen clar quin ordre establir.

A primària, en el cicle inicial, quan els alumnes tenen 6 anys, els objectius curriculars que s'estableixen sobre el procés lector, és que els alumnes siguin competents al 100%. La reflexió aquí va encaminada a: Com poden ser aquests alumnes competents en la lectura, si no és fins aquest any que comencen a aprendre a llegir i no és fins el cicle mitjà que llegeixen per aprendre? Aquí podem veure la necessitat de modificar els criteris d'avaluació.

Un altre criteri desajustat, tracta sobre la mateixa avaluació: l'exàmen escrit u oral. Els alumnes s'enfronten a realitzar un exàmen escrit u oral, quan no han tingut mai cap experiència, ni tampoc se'ls hi ha explicat com estudiar, quines tècniques aplicar per estudiar correctament. Aleshores, és quan el professorat es troba que els seus alumnes suspenen perque no tenen a mà els recursos necessaris per enfocar l'estudi. Cal dir, que el professorat sí que ensenya a llegir per aprendre, però no com sintetitzar l'aprenentatge.

En fi, aquests desajustament són simplement dos exemplars que haurien de modificar-se desde els seus objectius curriculars, perque segurament n'hi haurà molts que s'escaparàn de la nostra ment adulta, lògica i experimentada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario